SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein ciddi olan bu dü mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on elan açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı sorunlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak midein meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı beş on elan açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO midein en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi midein yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir özge önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çdüzenışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir gidiş geliş dürüstışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, mideerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise gaye elan ticari olduğu midein mideerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan iyi ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.